Vilkår & handelsbetingelser
ved køb på Bazarsalg.dk
Gældende fra 23 Marts 2021
Virksomhedsoplysninger:
Bazarsalg.dk
Kildebjergs Agre 120
4632 Bjæverskov
KØB
Når du accepterer vores vilkår & betingelser accepterer du også vores Privat Politik
BETALING
Vore priser er alle angivet i Danske kroner (DKK) og moms indgår ikke da vi ikke er momsregistreret. Bemærk dog, at fragt og forsendelse først tillægges den samlede ordre til sidst i kassen.
Vi tilbyder handel med Visa, Mastercard og American Express igennem Stripe. Læs mere under Betalingsmuligheder.
Vi kan aldrig trække et beløb, som er større end det, du selv har bestilt for. Betalingen foregår sikkert og krypteret over Stripe’s betalingsløsning.
LEVERING
Når vi oplyser om leveringstider er dette forventede leveringstider, som vi har fået oplyst af speditørerne. Bazarsalg.dk kan ikke drages til ansvar for at pakker overskrider disse forventede tider. I travle tider må det forventes at der kan forekomme ekstra leveringstid.
Vi afsender din bestilling senest 2 hverdage efter din bestilling. Men i de fleste tilfælde vil din pakke blive sendt meget før.
Der tages forbehold for fejl, akut sygdom, fejl hos speditøren mm. og Bazarsalg.dk kan ikke drages til ansvar herfor.
BEMÆRK: Hvis du vælger at få din ordre sendt til en pakkeboks/nærboks så kan vi ikke garantere at pakken bliver leveret hertil. Hvis pakkeboksen/nærboksen er fyldt, vil din pakke blive leveret til en pakkeshop som speditøren vælger. Dette gælder også hvis pakken er for stor til at være i pakkeboksen/nærboksen. Nogle af vores varer er for store til at komme i en pakkeboks/nærboks. Er du i tvivl er du velkommen til at spørge os til råds.
Vi opfordrer derfor til at man vælger en pakkeshop i stedet for en pakkeboks/nærboks hvis man bestiller store ting. Hvis man ikke vil kunne afhente i nogle af de pakkeshops som ligger i ens nærområde, vil det i dette tilfælde være smartere at vælge en pakkeshop som man ved, at man vil kunne afhente fra i butikkens åbningstid.
Læs mere om hvad Pakkebokse og Nærbokse er, hvordan levering og udlevering hertil foregår på disse links: https://www.bring.dk/privat/kundeservice/naerboks
https://www.postnord.dk/modtag/fleksibel-levering/pakkeboksen
Hvis Speditøren ikke træffer nogen på modtageradressen ved hjemmelevering, indleverer de pakken i en afhentningslokation eller på et depot. Du vil som modtager få besked herom. Det er herefter modtagerens pligt at tage kontakt til speditøren angående en genlevering eller afhentning af pakken. Efter 7 dage (afhængigt af speditør) returnerer de pakken til afsender (Bazarsalg.dk). Derfor anbefaler vi at hente pakken eller tage kontakt til speditøren hurtigst muligt.
Læs de nøjagtige vilkår på speditørens hjemmeside:
www.postnord.dk
www.gls.dk
www.dao.as
www.bring.dk
RETURRET
Hos Bazarsalg.dk har du 14 dages fuld returret på alle dine køb. Skulle du fortryde købet, kan enhver vare returneres indenfor 14 dage fra den dato du har modtaget varen. Herefter har du 14 dage til at sende varen retur. Hvis du fortryder dit køb, skal du returnere varen i samme stand og mængde som da du modtog den, samt vedlægge en kopi af fakturaen. Du skal også kontakte os senest 14 dage efter du har modtaget varen så vi er klar over at du vil tage returretten i brug. Du skal altid sørge for at få en bekræftelse fra os og gemme den. Hvis varen har været brugt eller original emballage ikke er intakt vil bazarsalg.dk vurdere værdiforringelsen og efterfølgende sætte resterende beløb ind på din konto. Det er kun tilladt at prøve varen som man ville prøve den i en butik. Det vil sige at lugter varen af røg, har dyrehår på sig, har pletter eller andet som gør at varen ikke betegnes som ny vil du ikke kunne få refunderet dine penge eller kun få noget af beløbet tilbage da varen er værdi forringet. Her vil du modtage hvad varen er værd i den stand vi modtager den i.
Købsbeløbet indsættes direkte på det kort du har betalt med.
Du skal selv betale fragten for varer der returneres. For at du som kunde kan dokumentere, at varen er tilbagesendt rettidigt, skal du få en kvittering for afsendelse. Samtidig er varen dit ansvar under transporten og der vil blive lavet en værdiforringelses vurdering hvis varen er gået i stykker når vi modtager pakken. Så sørg for at pakke varen forsvarligt ind. Vi anbefaler at du køber en pakkelabel med tracking og forsikring. At sende varer tilbage som brev anbefaler vi ikke da varen ikke er forsikret hvis den skulle forsvinde eller gå i stykker under transporten. Så send altid varer retur som pakke og få en kvittering for indlevering. Så har du bevis for afsendelse.
Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne. I dette tilfælde vil du kun modtage beløbet for den returnerede vare og ikke fragten.
Pakker der er sendt pr efterkrav modtages ikke og vil blive sendt retur til dig som afsender.
Vores returadresse er:
Bazarsalg.dk
Kildebjergs Agre 120
4632 Bjæverskov
Danmark
OBS: Julegaver har en forlænget byttefrist. Der kan byttes indtil 10. Januar.
(Skriv at det er til julegave i en kommentar ved bestilling)
OMBYTNING
Ved ombytning gælder samme regler som for 14 dages returret.
Ønsker du at bytte en vare skal du returnere den oprindelige vare og så vil vi udbetale det fulde beløb hvis, når vi har behandlet din returnering.
Du skal købe den ønskede vare som du købte den første vare.
FEJLBEHÆFTEDE VARER & FORKERTE VARER
Oplever du at modtage en forkert vare, sender du blot varen retur til os, og vi sender fragtfrit en ny vare til dig hvis vi har varen på lager. Er varen udsolgt tilbagefører vi det fulde beløb til dig med mindre du ønsker en anden vare. I tilfælde af fejlbehæftede varer er returforsendelsen naturligvis også fragtfri for dig. Kontakt os med det samme ved at skrive en mail til info@bazarsalg.dk hvis du har modtaget en fejlbehæftet vare eller en forkert vare, så kan vi sende dig en retur fragtlabel som du skal bruge når du skal sende varerne tilbage til os. Husk at sende varerne afsted som du modtog dem. Inkl alt der var i pakken ved modtagelse.
REKLAMATION
Det kan ske, at der er en fejl eller mangel på en vare. I den situation er det vigtigt at du kontakter os. Vi vil selvfølgelig være behjælpelig med at afhjælpe reklamationen. Du har som forbruger 2 års reklamationsret. Det er vigtigt, at du kontakter os inden for rimelig tid efter du har opdaget fejlen/manglen. Afhængig af fejlens/manglens omfang vil du enten få varen repareret, ombyttet eller pengene retur.
For at vi kan godkende en reklamation er det selvfølgelig en betingelse, at reklamationen er berettiget og at fejlen ikke er opstået fordi du har brugt produktet fejlagtigt eller har ydet anden skadeforvoldende adfærd. Det er vigtigt at være opmærksom på, at glimmer, perler, broderier eller andet pynt skal behandles forsigtigt. Glimmer og sølv/guld vil med tiden miste sin glans efter vask og slitage. Det betegnes også som slid at tekstilfarver mister lidt farve efter et par vaske.
Hvad er rimelig tid? Reklamerer du inden for 14 dages tid efter at du har opdaget fejlen/manglen anses reklamationen for at være rettidigt. En godkendt reklamation betyder også, at vi refunderer rimelige omkostninger til fragt. Rimelige omkostninger er vores absolut billigste fragtlabel.
Kontakt os altid inden du afsender varen. Muligvis kan vi ud fra et billede finde en løsning som gør at du ikke behøver at indsende varen til os.
UAFHENTEDE PAKKER
Du har maks. 7 dage til at afhente din pakke, så sørg for at gøre det hurtigst muligt. Dog afhænger dette af den valgte speditør.
Undersøg altid fristen hos speditøren (GLS, DHL, PostNord, Bring, CoolEurope, Coolrunner, DAO)
Hvis ikke du afhenter din pakke inden for speditørens afhentningsfrist, vil pakken blive sendt retur til os. I dette tilfælde vil du ikke få leveringsomkostningerne tilbage, da vi jo allerede har betalt speditøren for levering af din pakke. Vi anbefaler derfor altid at hente pakken så hurtigt som muligt. Derudover er det din pligt som kunde at tjekke afhentningsfristen hos den valgte speditør og overholde den.
Hvis du ønsker at vi gensender din pakke, skal du købe en ny pakkelabel. Kontakt os hvis du ønsker dette.
Hvis du ønsker at annullere ordren vil vi overføre købsbeløbet for varerne, men ikke for fragten hvis pakken allerede er blevet afsendt. Vi tilbagefører købsbeløbet til din bank konto eller til det betalingskort som er blevet brugt ved købet.
Du modtager en mail fra os hvis vi får din pakke retur hvor vi aftaler om du ønsker genlevering, eller annullering af ordren.
Bemærk at uafhentede pakker ikke er dækket af fortrydelsesretten!
AFGIVELSE AF ORDRE
Når du afgiver en ordre på bazarsalg.dk er det ikke en juridisk bindende aftale. Bazarsalg.dk kan til enhver tid annullere ordren ved trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt, lagerstatus fejl og lignende situationer. Aftalen imellem dig som kunde og os som sælger er først bindende når vi har givet dig besked om at din ordre er afsendt.
FORBEHOLD OG ANSVARSFRASKRIVELSE
Bazarsalg.dk tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.
Desuden tages forbehold for afvigelser i farver o.l. på de viste produktbilleder. Lysstyrke, farveindstilling og skærmvalg kan også være med til at vise billedet ukorrekt.
Alle immaterielle rettigheder herunder tekst, grafik og logoer tilhører Bazarsalg.dk.
Det er ikke tilladt at kopiere, downloade, distribuere, offentliggøre eller på nogen anden måde gengive materiale uden forudgående aftale om dette.
Brud på dette kan føre til sagsanlæg.
KLAGEADGANG
Vil du klage over dit køb skal du skrive til os på info@bazarsalg.dk. Hvis vi ikke sammen kan finde en løsning kan du indgive en klage til Center for klageløsning, Nævnenes hus: https://naevneneshus.dk. Du har også mulighed for at klage til EU-Kommissionens online klageportal: http://ec.europa.eu. Dette er relevant hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.